Nye medlemmer

HJÆLP! JEG ER NY I KLUBBEN
Du er nu indmeldt i Klub B29 - og du og dine forældre har sikkert en masse spørgsmål.

Find de fleste svar i menuen til venstre eller læser vores foldere med praktisk info:

Har I yderligere spørgsmål til os er I velkommen til at ringe eller komme ned og få en kop kaffe og en snak.

Den væsentligste forskel mellem fritidshjemmet og fritidsklubben

er, at jeres barn for første gang går fra pasningsordningerne til et fritidstilbud. Idet fritidsklubben er et tilbud, har vi andre normeringer, færre voksne pr. barn og andre aktiviteter at byde på.

Det betyder bl.a. at vi ikke tjekker om børnene møder ind i klubben efter skoletid. Det betyder at I fra nu af skal til at lave aftalerne imellem jer og jeres barn.

Til forskel fra fritidshjemmet, hvor pædagogerne holder styr på hvem der skal hjem hvornår o.s.v.

De fleste børn syntes det er spændende, og men der er det er som regel sværest for jer forældre at jeres barn allerede skal starte i klub.

Introforløb

Klubben har et introduktionsforløb i maj og august måned, hvor vi opfordrer forældrene til at sende deres børn i klub hver dag i måneden, hvilket giver os muligheden for at:

Tage på fælles klasseture sammen med deres kontaktvoksne, så medlemmer og personale hurtigt lærer hinanden at kende.
Tage på forskelige dagsture til f.eks. rideskole, bowling eller svømmehal for at vise dem hvilke aktivitetsmuligheder de kan tilmelde sig her i klubben.
Lære børnene kulturen, reglerne og dagligdagen her i huset.
Nye og gamle medlemmer lærer hinanden at kende.
Det er vores erfaring at børnene får meget nemmere ved at knytte sig til huset hvis de deltager så meget som muligt i dette forløb. Men under alle omstændigheder vil personalet i Klub B29 gerne byde børn og forældre VELKOMMEN I KLUBBEN!

Se en kort video med PH.D. Søren Østergård, Center for Ungdomsforskning hvor han fortæller hvad blandt andet børn og unge får ud af at gå i klub.

Se den her

Vi glæder os til at se jer.